کد خبر: ۷۵۸۷
۱۲ آذر ۱۴۰۲ - ۱۱:۳۰

نزدیک شدن به رویاها با قهرمانی در بدمینتون

نوجوان محله رسالت در یک رشته کم‌اقبال ورزشی، مدال‌آور شده است. او می‌گوید: درخشش در المپیک و مربیگری یکی از اهدافم برای آینده است.

امیر علی محمد پور شاد مهری، نوجوان چهارده ساله محله رسالت، یک بدمینتون باز حرفه‌ای است که بیش از ۱۰ مقام کشوری و چندین مقام استانی دارد. چند ماه است که او مسابقات آسیای میانه را در تاجیکستان پشت سر گذاشته و با کسب مقام اول بخش دوبل (دونفره) و مقام دوم بخش سینگل (انفرادی) این مسابقات، به رؤیاهایش نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود.



- به طور اتفاقی بدمینتون را انتخاب کردی یا به پیشنهاد اطرافیانت؟
اولین بار در هشت سالگی وارد سالن بدمینتون شدم؛ اوایل فکر می‌کردم بدمینتون همان تنیس روی میز است، اما آن روز با دیدن راکت بدمینتون در دست عمویم و تماشای هیجان بازی، دیگر نتوانستم رهایش کنم و دوست داشتم هر چه زودتر آن را یاد بگیرم.

- برنامه تمریناتت چطور است؟
به عنوان یک ورزشکار حرفه‌ای صبحم را با ورزش شروع می‌کنم؛ مثلا هر روز چهل تا پنجاه دقیقه می‌دوم و چهار تا پنج ساعت تمرین می‌کنم. برای شرکت در مسابقات، ساعات تمرین بیشتر هم می‌شود.

- تا به حال کسی را تشویق کرده‌ای که این رشته را تجربه کند؟
راستش نه؛ البته وقتی بچه‌های محل و مدرسه درباره بدمینتون مثلا چگونگی گرفتن راکت سؤال می‌پرسند، کامل برایشان توضیح می‌دهم، اما، چون این ورزش مثل فوتبال نیست که به لحاظ اقتصادی آینده دار باشد، کسی را به آن تشویق نمی‌کنم.

- بچه‌های محله تان هم اهل ورزش هستند؟
در محله ما بیشتر بچه‌ها به دنبال ورزش‌هایی مثل بوکس و کشتی هستند که هزینه چندانی ندارد.

- دوست داری این رشته را ادامه بدهی؟
درخشش در المپیک و مربیگری یکی از اهدافم برای آینده است و دوست دارم رشته تربیت بدنی در دانشگاه را انتخاب کنم، هر چند به رشته حسابداری هم علاقه دارم؛ تا خدا چه بخواهد.

- اهل مطالعه هم هستی؟
متأسفانه خیلی کم و سعی می‌کنم از کمترین فرصت‌های پیش آمده هم برای ورزش استفاده کنم.

- رفقایت را هم از بین ورزشکاران انتخاب می‌کنی؟
معمولا آدم‌هایی که علایق مشترکی دارند، با هم راحت‌تر هستند. برای من نیز همین طور است. یکی از دوستان من، محمد گلچین، حدود سه سال از من بزرگ‌تر و یک بدمینتون باز حرفه‌ای است. او هم مقام‌های بسیاری کسب کرده است؛ مثلا مقام آسیای میانه را دارد و در تیم برتر اردکان بازی کرده است.

- اهل تفریح هم هستی؟
بله، اما وقت زیادی برای آن ندارم؛ مثلا جمعه‌ها با خانواده به دیدار اقوام و گاهی هم بیرون شهر می‌رویم.

- غیر از ورزش، فعالیت دیگری هست که دوست داری انجام بدهی؟
بازیگری را هم دوست دارم و گاهی به آن فکر می‌کنم.

- بهترین هدیه‌ای که تا به حال گرفته ای، چه بوده است؟
سه چهار سال پیش، پدرم راکتی برایم خرید که خیلی دوستش داشتم و برایم ارزشمند است.

ارسال نظر